Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ZOOS OF BERLIN, Instant Evening

Produzione cristallina, unita a un retrogusto malinconico e a febbricitante senso d’incombenza, lo si capisce sin dall’incipit di “Rush At The Bond”. Tutto il resto di questo Instant Evening (terzo parto per la band detroitiana) non è da meno, con un cantato asmatico e metallico nei toni che quasi ricorda quello di un Jamie Stewart infatuato però dei Talking Heads (in “Ambition Sounds”). Spiccano poi la deflagrante e walkeriana “White Cloud” (forse tra i brani migliori dell’album) e la freschezza radiofonica della semplice e diretta “Winter Radio”, mentre in chiusura “North Star On The Hill” sa di titoli di coda di una commedia generazionale degli anni Ottanta. Ascoltandolo più volte mi sono venute in mente certe recenti produzioni della 4AD, tipo i Future Islands e i Methyl Ethel, siamo insomma dalle parti di una forma di pop-rock chitarristico piuttosto ricercata e meno scontata rispetto a ciò che il primo ascolto potrebbe suggerire. Se siete del mood adatto potreste ritrovarvi questo disco più volte nelle vostre orecchie e sorridere con espressione ebete (provocata dal piacere dell’ascolto) mentre fate jogging al parco.