Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

WHORES / RABBITS, Split 7”

Whores / Rabbits

Due gruppi che rifanno il noiserock anni Novanta si mettono a pescare dal canzoniere del gruppo più saccheggiato degli anni Ottanta, che non nomino nemmeno. Se state guardando la copertina (con tutto che c’è il falso indizio swansiano), vi accorgerete che qua si citano il singolo Jumping Someone Else’s Train (una canzone contro i revival, tra l’altro) e The Top. Iniziano i Rabbits, che suonano l’immortale grigissima apertura di Seventeen Seconds (1980): “A Reflection”. Poi, senza soluzione di continuità, con un colpo di genio e gran gusto nell’accostare le cose, prendono dall’album della terribile “Caterpillar” (The Top, appunto, del 1984) un pezzo che in effetti dentro di sé aveva già, senza saperlo, un embrione di anni Novanta. Tocca poi alle Puttane risalire al 1979, proponendo un brano che forse (non ho dati) gli americani hanno ruminato più degli europei, essendo all’epoca quel gruppo – che non nomino nemmeno – uscito da quelle parti non con Three Imaginary Boys, ma con Boys Don’t Cry, che metteva in pole position proprio questo singolo, finito poi per tutti quanti sul mitico primo “best of” Standing On A Beach. Occorrerebbe chiedere la loro testimonianza a riguardo, ma per ora ci si accontenta di questa versione grassissima, lenta e sguaiata di un classicone.

Che spettacolo, amici.

A oggi lo split è in streaming su CVLT Nation.