Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TWIST OF FATE, Where The Dusk Has No End

Twist Of Fate è un progetto di Giuseppe Verticchio e Daniela Gherardi. Chi ascolta Verticchio è portato a collocarlo in quell’arcipelago di sottogeneri formatosi intorno all’industrial, ma qui – come già scritto per September Winds – abbiamo a che fare con un insieme di suggestioni folk, shoegaze, post-rock, ambient che starebbe molto bene sul catalogo Gizeh Records, per fare l’esempio di un’etichetta di cui abbiamo parlato spesso. Aggiungo, visto che Verticchio non ha proprio vent’anni, che se ci vogliamo sentire molto alla lontana Harmonia o Popol Vuh, non credo ci possano arrestare. Non siamo ancora arrivati alla descrizione giusta, perché – nonostante il titolo black metal – quest’album, come il precedente, è per lunghi tratti molto sereno e contemplativo. Se di solito siamo abituati ad ascoltare materiale simile molto più malinconico o “difficile”, da qui (non sempre: sentire “Too Far From Home”) traspira qualcosa di diverso. Le parti di chitarra sono molto semplici e reiterate, le linee di synth quanto di meno complesso possibile, le stratificazioni di suono ridotte all’essenziale: Where The Dusk Has No End non è comunque povero, ha i mezzi che gli servono per ottenere i risultati che cerca, fine della storia. Si potrebbe scrivere che rimastica idee già usate e mentirei se provassi a far credere a qualcuno che ci siano novità sostanziali rispetto al passato, ma altri potrebbero ribattere che Twist Of Fate progredisce conservando o, come minimo, che prosegue senza fotocopiare le tracce precedenti, anche se l’impronta è quella.