Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

WALKING MOUNTAINS, Walking Mountains

Walking Mountains

Il ritorno di Bartolomeo Salier sarebbe da premiare anche solo per la costanza mostrata nel non mollare il colpo dopo mille e più progetti, tra cui, forse, il più noto è quello a nome Wang Inc. Forte di una sorta di sicurezza DIY, dovuta anche all’utilizzo del crowdfunding, Walking Mountains è la summa di tutte le esperienze emotive e musicali di Bartolomeo. Forse troppo, dato che tra loop e strutture ritmiche arzigogolate (ma che fascino!) a volte si perde un po’ il senso del tutto e capita che ci siano momenti interlocutori o che comunque potevano essere riadattati o proprio sfrondati. Oltre questo, Bartolomeo cita i Throbbing Gristle tra le fonti di ispirazione e, per una volta, è vero. Una sorta di claustrofobia dark wave scura scura la si avverte eccome, anche se, tra un gorgo ritmico e l’altro, spuntano anche stilemi kraut e free jazz, se non proprio da metal pesto e saturo. Non mancano distorsioni elettroniche da ambient dei vecchi tempi. Ciò che latita un po’ è una sorta d’identità davvero definita. L’entusiasmo, però, è evidente e quindi totale la nostra fiducia nel prossimo passo.