Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

VAULTWRAITH, Death Is Proof Of Satan’s Power

Abbastanza interessanti gli statunitensi Vaultwraith, nuova scoperta della Hell’s Headbangers. Testi ed estetica rimandano a un immaginario horror con un ovvio riferimento a Mercyful Fate e King Diamond. La musica stessa risente di quest’influenza, sebbene i suoni siano decisamente più moderni e virati in chiave thrash metal. Ho molto apprezzato i momenti più heavy metal rispetto a quelli più estremi in termini di velocità e aggressività, in particolare le parti più lente e atmosferiche, durante le quali – con l’aiuto della tastiera e della chitarra solista – si creano delle atmosfere piuttosto sinistre. Apprezzabile anche l’omogeneità del disco, nonostante i pezzi possano essere anche molto diversi tra di loro, la vena Mercyfulfatiana è un filo conduttore che funziona molto bene anche se, alla lunga, la modernità dei suoni, soprattutto della batteria, stucca. Poco azzaccata invece la voce, fondamentalmente black metal su registri sia bassi che alti, un po’ in stile Cradle Of Filth, ma che cozza col tipo di atmosfera creata dalla musica, anche per l’invadenza nel mix. Si poteva fare di meglio.