Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

VALERIAN SWING, A U R O R A

Valerian-Swing

Anche se con un po’ di ritardo, ecco giungere sulle nostre pagine questo lavoro degli emiliani Valerian Swing. Il trio taglia il traguardo del terzo album grazie alla collaborazione di quattro etichette, tra cui l’italiana To Lose La Track (Riviera, Havah, Chambers, Quasiviri, Marnero), e all’aiuto dell’amico Andrea Sologni (Gazebo Penguins, Giardini Di Mirò), che per quest’occasione partecipa attivamente anche su alcune tracce, dividendosi tra synth, Fender Rhodes e cori. Una mezz’ora piena, compatta: artwork a cura di SoloMacello e otto brani che spaziano tra post-rock e progressive. Aurora è un continuo gioco di contrasti, nonostante le strutture pop contribuiscano a fissare ben saldi in mente refrain come quello del brano d’apertura o di “Scilla”. Sul lato B spiccano i momenti di alta tensione come “In Vacuum” o quelli più introspettivi e rilassati (“Calar Alto”). Alcune volte sembra che manchi qualcosa e che le splendide armonie sparate a velocità folli facciano perdere di mordente all’intero lavoro, per fortuna il minutaggio stempera il tutto salvandoci in extremis da questa spiacevole sensazione. Un trio compatto che sa come giocare le proprie carte e che terremo sempre d’occhio.