Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

UPUPAYĀMA, The Golden Pond

Impossibile non riscontrare, nelle iniziali meditazioni ondivaghe e orientaleggianti di Alessio Ferrari, in arte Upupayāma, la lezione dello psych-rock giapponese dell’ultimo decennio, da Minami Deutsch e Satomimagae fino a Kikagaku Moyo e Dhidalah e in generale tutto il giro Guruguru Brain. Non a caso, l’esordio omonimo di Ferrari, che aveva ottenuto il benestare della critica italiana, era stato registrato da Yui Kimijima (Gaji, Thermo, Umbilico, Eppure…) proprio in quello Tsubame Studio di Tokyo in cui la band di Tomo Katsurada e Go Kurosawa aveva inciso dischi importanti per la sua storia come Forest Of The Lost Children, House In The Tall Grass e l’ultimo Kumoyo Island.

Nell’anno in cui i Kikagaku Moyo annunciano la fine del loro progetto, Cardinal Fuzz propone The Golden Pond, il secondo disco a firma Upupayāma, che restituisce le stesse impressioni del suo predecessore, ma questa volta con una psichedelia più a fuoco e meno dispersiva. Folk gentile, flautini e voci angeliche degli spiriti dei boschi, alternati a martellate heavy-psych e motorik zen: Upupayāma ricalca in maniera pedissequa le intuizioni dei Kikagaku Moyo, con una scrittura migliorata. Un’uscita da ascoltare con molto piacere, ma non proprio una novità.