Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TRUPA TRUPA, Jolly New Songs

Ci siamo occupati di questa band polacca già in occasione dell’uscita di Headache. Ora è la volta di Jolly New Songs, album un pelo diverso rispetto al precedente, che mostra un tono più deciso negli arrangiamenti e che i ragazzi stanno spingendo con grande convinzione in giro per l’Europa, infatti le etichette che lo pubblicano sono diverse tra loro e di diverse nazioni. Colpisce in particolare l’apertura di “Against Breaking Heart Of…”, una prova pop dalle tinte noise con organo in evidenza che è piazzata lì giustamente per far subito colpo, ma non sono da meno gli strani ricami chitarristici in odore di Beatles di “Coffin”, la saettante melodia della title-track, le distorsioni e le deviazioni della notevole “Mist” e le voci gregoriane della sacrale e quasi horror “Love Supreme”, un vero e proprio esperimento psych-pop, riuscito peraltro. Dopo vari ascolti si arriva fino alla ballata finale “To Me” con la sensazione di avere a che fare con un pugno di canzoni interessanti e oneste, e tanto può bastare.