Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

THE UNDERGROUND YOUTH, Nostalgia’s Glass

Craig Dyer è uno dei primi artisti ad aver aderito alla causa di Fuzz Club nel 2011: a nome Underground Youth Dyer ha firmato il primo lp in uscita per l’etichetta britannica, Delirium. Era il 2012. Dopo dieci anni di attività Underground Youth è cosa nota nel sottobosco musicale europeo e non ha bisogno di presentazioni: a giocare con l’orizzonte d’attesa del pubblico è il lato più meditabondo e gotico del catalogo Fuzz Club, che in particolare trova soddisfazione nelle ballate acustiche dell’ultimo The Falling del 2021 e prosegue sulla stessa linea con Nostalgia’s Glass. Post-punk, noise e psichedelia vengono accantonati a favore di una vena cantautoriale che già con The Falling indusse a parlare di Leonard Cohen e Nick Cave: ora forse il paragone apparirà blasfemo ai fan di quest’ultimi, ma serve per capire dove va a parare Dyer. A dire il vero, la psichedelia agrodolce di Jason Pierce fa capolino in “Émilie”, “The Allure Of The Night” strizza addirittura l’occhio ai Depeche Mode, e Dyer langue nel post-punk malinconico di “Omsk Lullaby”: per il resto, la sua voce oltretombale, in “Frame Of Obsession” o nella conclusiva “Epilogue”, fa capire che è troppo tardi e non c’è alcuna redenzione.