Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

THE STAR PILLOW, Above

THE STAR PILLOW, Above

Attivo più che mai, il toscano Paolo Monti aka The Star Pillow, reduce tra l’altro da un recente mini-tour europeo. È la volta di Above, registrato sempre in solitaria tra le mura amiche del BTomic di La Spezia (giusto uno dei proprietari, Jacopo Benassi, ad assistere a quest’ennesima sua prova atmosferica e sognante) e pubblicato dalla californiana Time Released Sound (c’è tanta Italia nel suo catalogo, verificatelo ed ascoltate sul suo spazio Bandcamp per farvi un’idea).

Monti adora architettare suite nelle quali la chitarra sembra ergersi a volo d’angelo (compresi fantasmatici accenni vocali in “The Long Distance”) tra i pensieri dell’ascoltatore assorto: la suadente “Celeste” o la più metallica “Sleeping Dust”, per non dire poi delle volute magiche di “Siderale”, dove si tocca un vertice espressivo che sinceramente mi ha sorpreso (quasi uno stacco netto rispetto al resto del disco). Chiude la più dark “Here”, a suggello di un album al solito frutto di onestà compositiva ed ispirazione mai doma. Se ci seguite, sapete bene che consigliamo da tempo le uscite di Monti: questa in particolare, mi sento personalmente di aggiungere.