Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

THE COMPANY CORVETTE, Never Enough

the-company-corvette

I Company Corvette sono tre ragazzoni di Philadelphia dediti al culto di Tony Iommi, che hanno appena pubblicato il loro terzo (se non erro) lavoro, muovendosi nel solco di uno stoner-sludge quadrato e monolitico, per nulla rivoluzionario ma non privo di motivi d’interesse.

Sette tracce per 38 minuti: riff lenti e potenti di chiara ispirazione sabbathiana, chitarre wah in gran numero, bassi distorti e una certa attitudine alla virata blues-psichedelica sono gli ingredeinti principali di un piatto che, se non proprio freschissimo, risulta comunque godibile e mai indigesto. Quello che colpisce è un certo approccio non convenzionale alla materia: elementi stoner, metal, psych, blues e noise vengono mescolati ma rimangono sempre piuttosto evidenti e riconoscibili, quasi come materiali estranei non fusi tra loro ma poggiati intenzionalmente l’uno accanto all’altro. Piuttosto interessante il modo di usare la voce, debitore talvolta di certo noise-rock stile Jesus Lizard od Oxbow (in “Devilwitch” o “The Stuff”) e altrove del primo Henry Rollins (“Burn Out”), cosa che conferisce al disco un tocco malsano e sofferente, in linea con l’estetica “sgradevole” della copertina. Meno convincenti, e meno originali, risultano quei momenti in cui cercano invece di scimmiottare Ozzy.

In definitiva Never Enough è un buon disco, che sembra avere qualcosa da dire all’interno di un genere davvero troppo affollato.