Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

THE BUG Ft DIS FIG, In Blue

Inquietante il numero di dischi che sta pubblicando Kevin Martin. Qui fa coppia con la novità underground Dis Fig (Felicia Chen) per un album molto coeso dal punto di vista estetico: sempre spettrale, diafano, in transito fra dub, danchehall e trip hop, perché è indubbio che la voce femminile protagonista sia molto sensuale (sentire “Come” o “Levitating”) e abbia un potenziale pop notevolissimo, per quanto lui si impegni a rendere il tutto più scuro (ascoltare “Forever”, in cui non compare Dis Fig, o “Blue To Black”), sempre con quell’alone sci-fi che sembra essere un po’ la sua fissa. Non c’è una traccia che si staglia sulle altre, questo disco secondo i suoi autori ha del resto un solo colore e ci si trova per certo tutto il tempo all’interno di uno stesso scenario: mentre i bassi di Kevin rimbombano ovunque, Felicia canta dal fondo al tunnel in copertina (a me piace pensare che sia lo stesso di “Firestarter” dei Prodigy). Roba buona anche stavolta.