Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

THANATOS, Not All Who Wander Are Lost

Thanatos

Thanatos è il progetto del giovane (molto giovane) italiano Jacopo Fanò, da qualche mese arrivato, con questo suo primo lavoro compiuto, presso la No Remorse Records di Gibilterra.

Lo spazio attorno a Not All Who Wander Are Lost è quello di un ambient köneriano (accostamento da prendere con le dovute distanze, dato il divario d’esperienza) brullo ed austero, sulle cui strutture sonore si abbattono tumultuosi drone a scroscio.

Col senno del poi sarebbe forse stato meglio concentrarsi su un numero minore di brani, portandoli a compimento in modi maggiormente diversificati. L’impressione, infatti, è quella che si sia arrivati a fine disco (“Bora” e “The Echo Of What Once Was”) con un po’ troppo affanno creativo. A complicare la situazione, probabilmente, ci si è messa un’eccessiva fretta nello svolgere i climax: quella che dalla copertina sembrerebbe una solenne messa sepolcrale diventa un farfugliare a qualche tomba senza nome. Peccato, perché in “Withering” i conti sembrano tornare già di più. Non bisogna comunque preoccuparsi: come s’accennava, Jacopo è giovane e dimostra già una buona padronanza dei propri mezzi (l’unico strumento impiegato è una chitarra sulla quale è stato operato del sound process). Occorre solo – dato che di tempo ce n’è a volontà – fermarsi e guardare con più attenzione attorno e se necessario fare anche dei passi indietro, in fondo – come suggerisce il titolo – non tutti quelli che vagano sono persi.