Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

TAUSEND AUGEN, Schock

I Tausend Augen sono quattro tizi tedeschi, di Saarbrücken, e suonano una sorta di post-punk meticciato con ritmiche kraut e synth-pop, senza paura di suonare derivativi o passatisti: d’altronde, cosa dire a gente che ha avuto il coraggio di chiamare un pezzo “Silberne Maschinen”? In Germania ci sono gruppi che fanno di meglio (mi verrebbe da dire così a botta secca i Camera per quanto riguarda il kraut, e i Diät per quanto riguarda il post-punk, ma non solo), eppure i Tausend Augen non sono proprio da buttare. “Zone” e “Black Box” hanno un bel tiro post-garage e anche “Schiffbrüchige Der Zeit” rincorre una buona intuizione kraut-pop. Le carte sono scombinate, invece, dagli esperimenti più “synthosi” (“Elektronos”, “Der Alte Mann Und Das Weniger”): le gommosità melodiche degli Harmonia e dei Neu! di Neu! ‘75 non danno grandi risultati, figuriamoci i numeri electro-pop (“Vorstadt”) abbastanza confusi. L’impressione è proprio quella di confusione, confermata dalla conclusiva “Systemfehler”: noise-rock (con un fuzz stortissimo, mai sentito fino a quel momento) che si evolve in un boogie con tanto di sax atonale. Buoni a sprazzi, nonostante la simpatia.