Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SYK, I​-​Optikon

Che i SYK siano forti lo ha capito subito mr. Phil Anselmo, che li ha voluti per la propria etichetta, la Housecore. Nati dalle ceneri degli Psychofagist, da cui provengono Stefano Ferrian (chitarra) e Federico De Bernardi di Valserra (batteria), assieme alla talentuosa sarda Dalila Kayros alla voce (è d’obbligo recuperare il suo esordio “Nuhk” uscito su dEN Records) entrano in scena con Atoma (2014) purtroppo passato (quasi) in sordina.  Dopo un cambio di formazione da trio a quartetto (hanno reclutato recentemente una seconda chitarra), pubblicano I-Optikon, il loro nuovo album, otto episodi per poco più di mezz’ora. Se in Atoma alcuni brani potevano apparire un po’ ridondanti, in I-Optikon si asciuga il tutto  (a partire dalla brillante produzione) e il risultato è notevole, con i pezzi a susseguirsi uno dietro l’altro quasi fossero un’unica lunga, e articolata, composizione. Con una voce che evoca Karyn Crisis e Björk passando per Julie Christmas, i SYK suonano come una versione dinamica e accessibile degli orrori di Godflesh (il drumming di Valserra) e Meshuggah (la chitarra di Ferrian che sembra una morsa metallica), via Death (in particolar quelli periodo “Human”). Una seconda prova che ne certifica spessore e carattere. Da esportare al più presto.