Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SOVIET SOVIET, Fate

Soviet Soviet

Soviet Soviet già dal nome (doppio e grigio brezneviano) vuol dire post-punk, nella forma quasi classica del trio chitarra-basso-batteria. Al basso Simon Gallup (che quando canta sembra una specie di Brett Anderson adolescente), alla chitarra Robert Smith (congelato nel 1981/82) e alla batteria Lawrence Tolhurst in anfetamine. I Soviet Soviet, rispetto a chi sapete voi (da qualche parte dovevo pur partire), sono più focalizzati su pezzi nervosi, veloci e taglienti, il che giustifica un magari minimo collegamento col filone death rock. Si sono già fatti conoscere in giro con un paio di ep e Summer, Jesus (2011), giocando molto su di un suono più o meno premeditato, ma di sicuro ben definito, e sulla botta che hanno i pezzi. Per quanto mi riguarda, potrei sentire questo tipo di canzoni un mese di fila senza preoccuparmi di variare la dieta, quindi non so dire bene quanto Fate sia meglio dei brani precedenti (alcuni eccelsi) del gruppo o quanto in effetti i Soviet Soviet abbiano allargato il loro spettro sonoro, cioè quanto sappiano modificare la formula di modo da non stancare troppo, questo semplicemente perché io non mi annoio con loro e tutto sommato nemmeno il resto del mondo dovrebbe stufarsi. L’unica vera pecca, come tutti sanno, è che sono dieci/quindici anni che il revival del loro genere è diventato sottogenere ineliminabile, perennemente sugli scaffali immaginari della rete e davvero fastidioso. Certo però che se ogni anno saltassero fuori loro e i Beastmilk, vorrei proprio vedere chi avrebbe qualcosa da ridire. Da Pesaro come i Be Forest, altra gente che gioca col Commodore 64 e non sorride nelle foto.