Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SO IS THE TONGUE, A Child Of Divorce

A Child Of Divorce

I So Is The Tongue sono un trio americano (New Jersey): Ron Varod (chitarra, voce), Justin Thouret (batteria) e Greg Meisenberg (basso). Varod suona dal vivo coi Kayo Dot, quindi il suo gruppo negli anni ha potuto farci delle date insieme, ma è apparso sullo stesso palco anche con alcune band di Colin Marston (Behold… The Arctopus, Dysrhythmia), che qui appare in veste di produttore. Non sembrano avere alcun problema ad ammettere l’influenza di Toby Driver e soci sul loro sound (forse c’è persino quella dei Maudlin Of The Well). Collegarli al metal più estremo e progressivo uscito da New York in questi anni, invece, sarebbe forzare troppo la mano: non basta la presenza del chitarrista dei Krallice in studio a provocare slittamenti verso il black metal… Del resto, sia sezione ritmica sia la chitarra fanno più che altro pensare alle mille direzioni prese dall’hardcore dagli anni Novanta in poi. La band, inoltre, sembra poco aggressiva e più concentrata sull’emo… tività, scelta che assieme alla voce di Varod bilancia la potenziale freddezza dei tanti tecnicismi e dei brani solo strumentali: Marston entra in gioco nei 13 minuti finali di “You’re Nobody” e spacca un po’ di roba, ma si tratta di un salutare cambio di atmosfere (come in “People Don’t Forget”), non della regola del disco.  Peccato, perché – sarà per deformazione professionale – un po’ di sangue per terra avrebbe dato quel qualcosa in più all’album.