Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SLEEPY SUN, Spine Hits

Spine Hits

Il deserto californiano, Dave Catching alle manopole, alla voce non più Rachel Fannan ma Bret Constantino: Spine Hits è “rock” nel dna, ma dell’impatto “new stoner” drogato di soul che rendeva gli Sleepy Sun i contendenti principali dei Pontiak come “restauratori” del genere dei Kyuss, nessuna traccia. Ho scritto rock, ma è più esatto indie rock. Niente porcate nu wave, sia chiaro, ma impatto chitarristico tra anni Novanta (“Yellow End” è anni Settanta, come un mix tra Built To Spill e Led Zeppelin) e una buona dose di rotondità melodiche (la sospesa ballata shoegaze/country “Boat Trip” è un esempio di ciò che funziona), e solo qualche venticello da musica del deserto (“Martyr’s Mantra”). Visto dalla prospettiva di chi li ha amati per quello che erano, può sembrare un disastro e di certo ci sarà chi non apprezzerà per nulla. Conservando un’ottica “oggettiva” e badando al sodo, Spine Hits, invece, è davvero riuscito e colmo di idee che riescono ampiamente a colmare una carenza d’impatto che si nota solo se le mente si ostina a cercare tracce di Embrace o Fever. Non male il southern stranito di “V.O.G.” e gli hammond da largo respiro che aprono la malinconica ballata folk “Still Breathing”, striata da riverberi elettrici e classica tirata di armonica. In chiusura, “Deep War” è rockabilly da fine del mondo e “Lioness (Requiem)” rimanda ai Radiohead pre Kid A, ma non è un male come può “suonare”. Inaspettato e, sicuramente, sottovalutato.

Tracklist

01. Stivey Pond
02. She Rex
03. Siouxsie Blaqq
04. Creature
05. Boat Trip
06. V.O.G.
07. Martyr’s Mantra
08. Still Breathing
09. Yellow End
10. Deep War
11. Lioness (Requiem)