Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SLANDER, Calunnia

Sei brani più ghost track, due guest, una cover, tanti input differenti e una crescita che non rinnega le radici né quanto fatto finora, ma arricchisce la formula con ingredienti e input che aumentano l’orizzonte musicale senza tradire il primo amore. Si parte con un uno-due da KO, brani in cui il crossover (a me piace chiamarlo bandana thrash) si fonde con cori irresistibili stop&go, groove da scapocciare come non ci fosse un domani, ma anche con accelerazioni che trasformano lo Slander-pensiero in una vera e propria centrifuga per pit infuocati. Ma è con il terzo brano che le cose si fanno inaspettate, con un sound che richiama alla mente uno scontro tra Bay Area e Venice, tra Mordred e No Mercy, gli inserti elettronici e un tiro cui è davvero difficile restare indifferenti, una dimostrazione di come gli Slander non abbiano paura di mettersi in gioco e mischiare le carte in tavola, tra l’altro con risultati decisamente positivi. Velocissima sfuriata thrashcore e si riparte con il secondo guest, hip hop e riffoni,  groove dal basso e West Coast, fin troppo corta, ne avremmo voluto di più visto che ci lascia proprio quando cominciavamo a muoverci ciondolando a  tempo. Finale esplosivo con un anthem che dal vivo farà scintille, anche qui però non si gioca sullo scontato e si chiude con un riff che non dispiacerebbe trovare in apertura del prossimo album, quasi un incipit di ciò che verrà in futuro. Una manciata di minuti di silenzio e parte la cover che non ti potevi aspettare, direttamente da Seattle, ma riletta alla maniera degli Slander… Titoli di coda. Applausi. Buio in sala.

Even if you have, even if you need, I don’t mean to stare, we don’t have to breed, We could plant a house, we could build a tree. I don’t even care, we could have all three, she said