Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SIMON SCOTT, Insomni

SIMON SCOTT, Insomni

Un anno fa abbiamo dedicato un articolo ai dronegazer italiani, adesso è la volta di parlare di un loro fratello maggiore. Il sound di Insomni (titolo che già è una dichiarazione d’intenti) è infatti costruito su field recordings, chitarra e strumentazione trovata, filtrato attraverso software e soprattutto una sensibilità shoegaze che forse Simon Scott – batterista degli Slowdive –possiede in una certa qual misura, o no? Non bastasse questo a chiarirsi, aggiungo che – per chi non lo avesse seguito – Simon sulla sua strada ha incontrato artisti come Irisarri, contribuendo a It Falls Apart di The Sight Below, e pubblicato per etichette come 12k. Tutti questi indizi danno già un’idea di com’è quest’uscita su Ash International, etichetta-sorella della Touch di Wozencroft, ma solo assaggiandola si capisce quant’è buona. La storia è quella appunto di una notte insonne e la musica sembra seguire questo schema, dato che all’inizio tutto è più confuso e vicino al rumore, mentre alla fine, quando arriva la luce a ridare i contorni a tutto, Simon imbraccia una chitarra acustica e ne propone il suono pulito, così com’è, senza ritocchi digitali (ma con l’aggiunta di qualche linea di synth o di qualche arco campionato).

Si tratta di un modo di fare ambient ormai familiare, ma chi più di Simon Scott ha diritto di posizionare il microfono su quel territorio tra veglia e sonno? Da provare.