Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

SHANE DE LEON / FABRIZIO TESTA, S/t

Shane

Tre pezzi per questo strano ed interessante sodalizio. Loro sono Shane De Leon alla voce (conosciuto anche come Miss Massive Snowflake) e Fabrizio Testa (Il Lungo Addio). Il primo “Untitled”, che vede l’ospitata del francese Michel La Faou (The Enchanted Wood) al theremin, è un talkin’ blues delle paludi straniante ed intimista, adatto a raccontare di un viaggio solitario nell’America più rurale, con quei latrati di un cane che, non sappiamo bene perché, ci hanno fatto venire in mente un’estrema solitudine e certi paesaggi di “Riflessi Sulla Pelle” (pellicola culto diretta dall’inglese Philip Ridley). Il secondo pezzo affonda ancora di più le radici in un blues notturno (si narra di una fantomatica Alabama girl), e qui il cantato di De Leon è ancora più sofferto. Chiude la balbettante ballad di “Untitled #3”, tra reminiscenze quasi beefheartiane e slabbrate note di clarinetto alto e chitarra (suonati da Testa) che si rincorrono pigre (pensate ad un Songs: Ohia sempre ai bordi). C’è bisogno di altre canzoni, dunque: la stoffa, tra l’altro pregiata, c’è già.