Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Schnellertollermeier, X

SCHNELLERTOLLERMEIER

Apre una composizione (la title-track) che supera i venti minuti, e se avete passato indenne tutta questa tempesta, allora potrete dichiararvi ufficialmente “sopravvissuti”. “X” è proprio quello che ascolterete: una massa copiosa di suoni che parte in quarta tra tribalismi percussivi e furiose chitarre rigorosamente math (che in “Riot” spadroneggiano un bel po’, anche troppo) da far letteralmente impressione, ed il risultato si può definire comunque efficace ed ottundente; nella sua sezione centrale il tutto si fa più riflessivo ed atmosferico, per riacquistare lo slancio – sempre in forma di jam – in quella conclusiva. Sorprende poi la virata etno-tribal della successiva “Backyard Lipstick”, peccato solo che risulti di breve durata, mentre “Massacre Du Printemps” è fuoco di fila che non fa prigionieri, tra stilettate chitarristiche e batteria pestona (forse una delle migliori del lotto). Chiude “///\\\///”, sintesi di quanto ascoltato in questo disco. Dimenticavo, quasi: loro sono in tre, chitarra basso e batteria, sono piuttosto giovani (tutti sui trent’anni circa) e vengono dalla Svizzera (è il loro secondo album, il primo, “Zorn Einen Ehmer Üttert Stem!!”, ha visto la luce nel 2010). Come avranno fatto a farsi notare dalla californiana Cuneiform Records rimane forse un mistero, ma si può affermare tranquillamente che sono sulla buona strada, e che l’etichetta ci ha visto giusto.