Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Schneider TM + Lillevan in Italia (il 19/11 a Torino, con Fennesz e Ozmotic, e il 20 a Pordenone)

SchneiderTM by Henryk Weiffenbach

Riceviamo e pubblichiamo.

19 Novembre @ Circolo della Musica – Torino (+ Fennesz + Ozmotic)
20 Novembre @ Ridotto Teatro Verdi – Pordenone (organizza Scenasonica)

Schneider TM è il progetto musicale multidimensionale di Dirk Dresselhaus, che oscilla tra pop music elettronica e sperimentazione, qualche volta anche nella forma musicale dell’improvvisazione.
Schneider TM è attivo da metà degli anni ’90 e ha realizzato album per City Slang e Mute, suonando oltre 200 concerti e partecipando a festival di tutto rispetto come il Mutek a Montreal e Città del Messico, il Sonar a Roma, Barcellona e Tokyo, il Pukkelpop in Olanda, il Phonem in Turchia ed il Motomix Festival in Brasile.

Negli anni ha prodotto colonne sonore per film e progetti musicali per teatri, collaborando con artisti del calibro di Jochen Arbeit (degli Einstürzende Neubauten), Damo Suzuki (ex-Can), Werner ‘Zappi’ Diermaier (Faust), Günter Schickert, con video artist come Lillevan e Takehito Koganezawa o con ballerini come il giapponese Tomoko Nakasato, ma anche componendo improvvisazioni noise e drone con Ilpo Väisänen dei Pan Sonic (coi quali forma i Die Angel), Hildur Guðnadóttir, Oren Ambarchi, BJ Nilsen e Lucio Capece.

Quest’anno Dresselhaus ha pubblicato per la prima volta un disco su Editions Mego: The 8 Of Space è forse uno dei momenti più “pop” della sua discografia. Scrive l’etichetta: all the elements on The 8 of Space, the music, sounds, vocals and artwork fit together as a whole, creating a dazzling electro pop future questioning it’s own certainty. This is experimental electroacoustic pop music featuring glorious melodies dancing along human/machine voices, each track is a small universe that triggers the physical mind and tickles the subconsciousness.

Lillevan è stato fondatore del gruppo musicale/visual Rechenzentrum e negli ultimi anni ha collaborato con molti artisti tra i quali Fennesz, Vladislav Delay, Tarwater e Morton Subotnik.