Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ROPE SECT, The Great Flood

Recupero il disco dei Rope Sect, uscito ad agosto, perché il gruppo è da tempo una bomba, nonostante questo sia solo il primo full length e anche se dal vivo ho notato che ci sono ampi margini per migliorare la performance. Ospite alla voce in due momenti di The Great Flood è Mat McNerney (Dødheimsgard, Hexvessel, Beastmilk, Grave Pleasures, Deathtrip…), non per caso: i Rope Sect sono molto simili ai Grave Pleasures e ai Beastmilk, perché recuperano post-punk, death rock e gothic rock, non so esattamente in quale misura e con quali influenze, ma è quel sound lì, con in più una voce à la Death In June. Non inventano nulla, né reinventano troppo (ci sono passaggi insoliti per il genere in cui si capisce che i signori si ascoltano anche un sacco di metal), ma non ha importanza visto il tiro dei primi due pezzi, “Divide Et Impera” e “Rope Of The Just”, darkpunkeggianti come nemmeno Satana. Anche “The Underground Paradise”, più avanti, fa lo stesso lavoro, così come “Issohadores” la mia preferita, forse per l’impercettibile strizzata d’occhio al black metal di certe parti di chitarra. Il rischio, nel 2020, è suonare sempre la stessa canzone, impelagati in un revival sterile: la presenza di McNerney, la bravura nel rallentare senza perdere mordente e una certa creatività di fondo scongiurano la noia. Potrei quasi scrivere “all killer, no filler”, ma non voglio esagerare. Compratelo, però.