Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

RETINA.IT, Octagon Ep

RETINA.IT, Octagon Ep

Infaticabili ed esemplari i Retina.it. Il duo campano torna questa volta in formato 12” grazie alla romana Eklero, dopo la collaborazione con Donato Dozzy per la spagnola Semantica (recuperate l’interessante split trasparente dal titolo Officine Di Efesto) e alcune date in giro per l’Italia, nonché al Tresor di Berlino. Octagon consta di un paio di pezzi inediti sul primo lato, riproposti poi nel secondo in versione remix: il primo di questi è del producer svedese Acronym, che rende il tutto ancor più ritmico ma meno minaccioso rispetto all’originale “Reflection In A Symmetric Space” (take inesorabile, dritta come un palo che non riesci a smuovere), espandendolo fino ai nove minuti di esercizio; il secondo è di Ntogn, che in un certo senso problematizza maggiormente su ritmiche ed atmosfere di “Cellular Structures”, la traccia in origine è disturbata e ritmicamente complessa. I producer, chiamati ad operare sulla materia dei due, non a caso pubblicano proprio per la Eklero, che in pratica mette su una joint-venture per farli conoscere ai più. Su Lino Monaco e Nicola Buono davvero non devo aggiungere altro, se ci leggete da sempre sapete bene di quanto li rispettiamo.