Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

RAINDANCE, Sold Souls 7″

Raindance

Sette pollici uscito già da un po’ per la bresciana Epidemic Records. Il gruppo è americano e butta sul piatto due pezzi che sembrano usciti diretti dagli anni Novanta, dal roster di etichette come Doghouse, Gravity o New Age. Estrazione hardcore, ma nei fatti band molto “post”, tempi rallentati, pesantezza, voce sofferta spesso quasi parlata (personalmente non sono un fan accanito di questa modalità d’uso delle corde vocali), il tutto in chiave più moderna quanto a suoni. Eleggerei gli Unbroken a numi tutelari dei Raindance, ma mi vengono in mente anche i Transcend, perché ho ancora svariati loro dischi. Chiude il disco una cover, e l’aver scelto un pezzo mastodontico, perfetto in origine quanto a suoni, esecuzione, atmosfera, mi ha fatto subito abbassare le palpebre a metà: difficile fare una buona figura. E infatti la loro versione di “In The Meantime” degli Helmet è un po’ loffia, inutile addirittura. Voto: must per nostalgici degli anni Novanta.