Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PRSZR, Equilirium

Equilirium

Il progetto è la somma del sound tagliente di Peter Votava (Pure), artista elettronico austriaco proveniente dalla club culture, vicino ora al glitch, ma molto eclettico (sentitevi Ification), e gli Hati (Rafal Iwanski & Rafal Kolacki), che sono un duo polacco di percussionisti “di ricerca”. Gli Hati usano gong et similia per realizzare qualcosa di prossimo all’ambient e al noise, non raggiungendo gli estremi del primo Thomas Köner, piuttosto in maniera simile al nostro Marcello Magliocchi, che parte da jazz e improvvisazione. Peter è bravissimo a fondersi ai due con loop, pulsazioni e basse frequenze, di fatto creando una sorta di dark ambient sui generis, che farebbe la gioia di un fan della Cold Spring come di uno della Mego o ancora di uno della ant-zen. Qui c’è tutto: atmosfera, percorsi lineari ai quali aggrapparsi, percorsi non lineari coi quali perdersi, digitale e analogico.

Buon disco, senza capolavori ma solido, che pian piano cresce finché non diventa uno di quelli che si riascoltano anche dopo anni.

Tracklist

1. I
2. II
3. III
4. IV
5. V