Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PLANNER, Canada Is The Reason

Planner

Quasi un salto mortale dai Misfits citati nel nome dai Texas Is The Reason agli stessi Texas Is The Reason citati nel titolo del disco dai tedeschi Planner: oltretutto la mossa atletica chiude in qualche modo il cerchio e dà una vaghissima idea del suono che cola dentro Canada Is The Reason. Non che i Planner  – a dire il vero – appaiano troppo inclini ai sentimentalismi o all’emotività, più che altro stemperano la furia del rock’n’roll di casa Misfits in una colata di hardcore minimale e grezzo, molto Nineties e in qualche modo (molto suo) anche un po’ arty, quelle cose che ti aspetteresti di sentire in qualche studentato per giovani di belle speranze, ma senza troppo prendersi sul serio. Insomma, un bel frullato di input differenti per una zuppa sonora che flirta con la velocità e i suoni sghembi, l’attitudine punk e il piglio postcore di casa Dischord, l’ironia e la voglia di buttare fuori la propria rabbia insieme agli altri. In un pezzo come “What The Fork” sembra di vedere sullo sfondo anche gli Jungbluth, alleggeriti ma non svuotati del loro tratto distintivo, un po’ come avviene con le vocals, spesso quasi recitate. Se, poi, si fatica ad inquadrare un disco e si deve saltare di palo in frasca pur senza perdere mai quel quid capace di far da collante e di rendere riconoscibile lo stile della band, allora viene proprio da dire che ci si trova di fronte ad un lavoro capace di incuriosire e attrarre l’interesse, il che vale da solo la nostra approvazione. Divertenti e coinvolgenti, that’s it.