Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PERC, Ma

PERC, Ma

Nuova, brevissima release di Perc, all’anagrafe Alistair Wells, per la Stroboscopic Artefacts (Donato Dozzy, Dadub) di Luca Mortellaro in arte Lucy.

In attività dal 2002, nel 2004 Wells fonda la label Perc Trax, inizialmente rampa di lancio personale, ma che man mano si espande e consolida intorno a una cerchia di artisti come Drax, Truss, Dead Sound & Videohead. Negli anni seguenti Wells prosegue il suo percorso con una serie di ep e remix, fino all’album di debutto Wicker And Steel (2011): dopo il secondo full-length The Power And The Glory del 2014, Perc lascia cadere ancora qualche mollica musicale, tra cui l’ep Gob dello scorso anno – un delirio aggressivo che sembra uscire direttamente da una serata al Berghain – e l’ultimissimo Ma, appunto. Rispetto alle tracce di Gob, qui si presenta tuttavia ben più scarno e spezzato. “The Death Of Rebirth” esplora l’inferno della ripetizione attraverso la monotonia di percussioni e bassi, che non si inseguono bensì si “aspettano” al di là di sonorità orientali (Gamelan), non a caso la parola giapponese “Ma” può significare “spazio” o “pausa”. In questa ricerca di pause e spazi vuoti si inserisce anche “Negative Space”, che non soddisfa né supera il proprio senso di progressione, per poi svanire in rintocchi di timpani, mentre la chiusura è affidata alla title-track, plasmata sulla disomogeneità industrial creata da piano, percussioni e fischi assordanti che si alternano per ben dodici minuti, “Ma” risente dell’eccessiva dissonanza tra queste componenti e finisce per diventare un’esperienza a tratti stucchevole.

Un ottimo tentativo d’insieme, dunque, con un finale che un po’ si smarrisce.

Tracklist

Lato A

01. The Death Of Rebirth
02. Negative Space

Lato B

03. Ma