Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PEQUOD, Ex-

PEQUOD, Ex-

Vengono dal Trentino, sono in quattro: Antonio Bertoni al doppio basso, Federico Robol al flauto basso e sax soprano, Luca Santini alla cornetta e Massimo Valentinotti alla chitarra preparata. Vantano passate collaborazioni con Enrico Malatesta e Seijiro Murayama, tra gli altri. Sono arrivati al terzo album, il primo per la giovane – intendo in termini di pubblicazioni – Kohlhaas (Giovanni Lami, Metzengerstein, lo split Dead Neanderthals/Kuru in catalogo). Siamo in campo impro-acoustic e ci troviamo di fronte a quattro variazioni sul tema: pensate a una sorta di rumoroso silenzio, a un free-noise – che flirta in maniera velata pure con il free-jazz più arcigno – al quale si cerca di dare comunque un minimo di labile confine (la quarta traccia è un po’ meno ottundente). Giusto per fare un esempio: immaginate un Weasel Walter (The Flying Luttenbachers) che, su spesse corde di basso e percussioni metalliche, prova a realizzare una “sinfonia dall’ordine impossibile”. Il disco in fin dei conti somiglia a un monolito che si anima e si contorce, queste musiche sanno di sofferenza e di violente distorsioni al limite del sadico. Da non sottovalutare il lavoro di mastering di Giuseppe Ielasi, che dà il giusto timbro, la necessaria cromatura a queste note d’acciaio e molto poco melodiche, racchiuse in formato 12’’. Naturalmente si tratta di un lavoro più che ostico, e affascinante.