Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

PEKLA, Boogie With Satan

Il quarto lavoro in studio dei Pekla, Heavy rock’n’roll band lituana attiva dal 2010, sfoggia un titolo decisamente appropriato. Boogie With Satan è molto probabilmente il risultato che si otterebbe se si chiedesse agli Slayer di reinterpretare i Motörhead. Il tiro e l’atmosfera del disco (specialmente in pezzi come la title-track e il brano di apertura), rievocano senza ombra di dubbio quelli espressi in alcuni degli ultimi dischi della leggendaria band di Lemmy (vedi Kiss Of Death o Aftershock). Tuttavia il paragone andrebbe azzardato limitandosi esclusivamente agli aspetti relativi al sound e alla forma e non a quello compositivo (sfida che risulterebbe piuttosto ambiziosa per chiunque), offrendo solo in minima parte dei tentativi di cambio direzione o di aperture melodiche (non estremamente brillanti). Ciononostante, tale “mancanza” lascia il tempo che trova, in un disco di riff e drumming furiosi, che vuole essere un calcio in culo, senza badare particolarmente all’innovazione.