Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ORTHODOX, Supreme

Non so se solo io mi ricordo di quanto si parlasse degli Orthodox (Siviglia, Spagna) più o meno dieci anni fa. Era l’epoca di Amanecer En Puerta Oscura, che usciva sia per Alone Records (sempre Spagna), sia per la Southern Lord, inevitabilmente affascinata da una band che combinava doom metal con jazz e altro ancora. Attenzione, perché in Supreme le cose sono in parte cambiate, anzitutto perché il trio ha perso il chitarrista e ha chiamato qui il sassofonista Achilleas ‘Akipo’ Polychronidis del duo Skullfuck (sentitevi Fireflies And Mosquitoes sulla Raw Tonk di Colin Webster). Abbiamo Serrato (basso, niente voce stavolta) e Díaz (batteria) a fare massa, soprattutto il primo, lento e densissimo, con tutto che anche la violenza dei colpi del secondo si lascia apprezzare. Akipo, dal canto suo, fa il Brötzmann della situazione (prendete col beneficio del dubbio i miei paragoni jazzistici), consegnando una mitragliatrice al Golem che Díaz e Serrato hanno messo al suo servizio. Una sola traccia, trentasei minuti per niente facili da gestire, ma molto soddisfacenti una volta che ci si sintonizza.

P.S.: l’artwork è di Denis Forkas Kostromitin. Non è la prima volta che Utech lo ingaggia, quindi doppiamente stupido io a non parlarne nell’intervista all’etichetta. Credo si capisca il perché.


Orthodox2

Orthodox3

Orthodox4