Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ORCHESTRA OF SPHERES, Fingerweg b/w Lost Days

Orchestra Of Spheres

I ragazzi provengono dalla Nuova Zelanda e ci sono stati segnalati dall’etichetta che ha curato le uscite dei “nostri” Movie Star Junkies e The Mojomatics. Questo per meglio inquadrare di cosa stiamo scrivendo: rock and roll venato di psichedelia, garage e funk, ma da visto un’ottica più aliena, per capirci. Due canzoni uscite in formato 7”, dunque, che sono degli spin off dell’ultimo recente lavoro Vibration Animal Sex Brain Music (successore dell’esordio Nonagonic Now, del 2010). La prima, “Fingerweg”, è una song piuttosto articolata, con insistenti ghirigori chitarristici e colorati puntini di synth che fanno il verso a certi Akron Family (a un tratto la sei corde deflagra in un pow wow felice e scanzonato). La seconda, invece, è composizione di stampo più free, potrebbe venire tranquillamente scambiata per una stramba sigla di un telefilm degli anni Settanta. Anche qui la vicinanza a certo weird-folk più matto di matrice statunitense è chiara (e quella voce persa nelle nebbie sa di spettrale cerimonia). Cos’altro aggiungere? Progetto interessante, ma due pezzi rimangono poca roba, giusto un compendio per i fan più accaniti.