Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

OMMADON, Empathy For The Wicked

ommadon1

Gli Ommadon, scozzesi (David Tobin alla chitarra ed Ewan Mackenzie a batteria e – credo rade – tastiere), hanno pubblicato quest’anno per Golden Mantra il loro nuovo album, col mastering del solito Billy Anderson: Empathy For The Wicked è un vinile con un pezzo drone-doom di venti minuti per lato. Il duo non inventa assolutamente nulla di nuovo, ma come sappiamo non è sempre questo il discorso. Gli Ommadon, infatti, sembrano compiacersi del loro essere primitivi ed essenziali, come si evince chiaramente soprattutto dal secondo episodio, che con un po’ di semplificazioni potremmo assimilare a quello che facevano i Sunn O))) nei Grimmrobe Demos, ma con l’ingresso (appena a metà strada) della batteria, tra l’altro molto efficace. Nel primo brano, inoltre, dopo essere entrati volutamente nelle sabbie mobili del drone, David ed Ewan provano a uscirne – sempre rigorosamente al ralenti – con un colpo di reni sludge che quanto a “bile” e atmosfera mi ha ricordato per un attimo i primi Grime.

Fate sacrifici umani sotto ampli alti dieci metri? Gli Ommadon fanno per voi.