Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

NECRODEATH, Singin’ In The Pain

I Necrodeath – assieme a Skizo e Bulldozer – sono uno di quei nomi che all’estero si fanno quando si parla di metal estremo italiano. Si sono formati a Genova nel 1984, impostando la loro carriera su di un thrash metal impetuoso combinato con uno stile vocale acido, una peculiarità del black metal degli inizi: sin da The Shining Pentagram del 1985 hanno lasciato la loro impronta marcia e primitiva, fonte d’ispirazione per molte band italiane, ma non solo, del circuito estremo. Con trent’anni di carriera alle spalle sono a tutti gli effetti dei veterani, che comunque, a ogni pubblicazione (siamo a tredici) hanno saputo rinnovarsi: tutti i loro lavori sono allo stesso tempo di estrema coerenza e duttilità, compreso questo, uscito lo scorso 13 gennaio per Time To Kill Records.

Singin’ In The Pain è un concept album – ovviamente – ispirato ad “Arancia Meccanica” di Kubrick: una spirale black/thrash delirante, intrisa di violenza e psicosi, nove tracce legate assieme dalla voce istrionica e filmica di Tony Dolan dei Venom Inc., qui in veste di narratore. I Necrodeath, come detto, costruiscono il loro muro sonoro con un andirivieni di riff thrash old school e intrecci vocali malsani di matrice black, sostenendolo con un blast granitico, sentire “The (in​)​sane Ultraviolence” oppure “Oomny​-​Ones”.

Evocativo e singolare, Singin’ In The Pain è il nuovo capitolo di una storia che non ha visto cedimenti: ribadisce tutto il valore dei Necrodeath e il loro peso nell’underground italiano.