Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mütterlein: in ascolto “Requiem” dall’imminente Bring Down The Flags

A un mese dall’uscita del suo secondo disco (Bring Down The Flags), Debemur Morti Productions ci fa sentire “Requiem” di Mütterlein (al secolo Marion Leclercq, che con questo nom de plume omaggia Nico), progetto che ricorda un po’ In Slaughter Natives e Puissance, con in più qualche lontana reminiscenza black metal.

Dice Marion: il titolo “Requiem” è ispirato dalla storia molto romanzata di come Mozart scrisse il suo Requiem e ne morì. Per me è semplicemente la rappresentazione simbolica del processo creativo. Scrivere il testo di “Requiem” è stata la prima cosa che ha gettato le basi per il concept del nuovo album. Sarebbero state le ultime parole che avrei detto in Bring Down The Flags. Poi ho pensato le sequenze di batteria, cercando di trovare l’intensità e il ritmo adatti alla mia interpretazione vocale. Da lì ha preso tutto vita da solo. Non ho molto controllo sul mio modo di creare. È istintivo.
“Oblivion” è l’ultima parola che si sente in Bring Down The Flags. “Requiem” seppellisce il dolore e la rabbia contenuti in tutto il disco.

L’album è stato mixato al Kerwax Analog Recording Studio (Deathspell Omega) in 2021. Dehn Sora ha creato l’artwork.

Su Bandcamp si ascolta anche l’opener “The Descent”.