Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MORTAL SCEPTER / DEATHRONED, Split

MORTAL SCEPTER / DEATHRONED, Split

È forse la prima volta che su The New Noise si parla di un’uscita della Dying Victims. Questa etichetta tedesca è il perfetto esempio di come il motore del far uscire e distribuire dischi possa sì essere il desiderio di lucro o di riconoscimento, ma anche, ed è questo il caso, la passione per la musica. Sembrerà un discorso retorico ma, oltre a conoscere bene l’oggetto di queste righe, basta guardare il catalogo delle uscite, composto per lo più da gruppi nuovi e/o sconosciuti. Quello di Dying Victims non è certo un approccio basato sulla brama di commercio. Non fanno eccezione questi due gruppi francesi che si dividono l’oro nero di questo disco (leggasi: vinile).

I Mortal Scepter presentano due pezzi loro e una sorvolabile cover dei Death, e non deludono le mie aspettative: la scuola francese death/thrash fa capo a maestri del calibro di Agressor e Massacra, cioè dei punti fermi nella mia formazione di genere. I nostri si inseriscono con costrutto nel sotto-sotto-sotto-filone: personalità magari non prorompente, ma pezzi entusiasmanti.

I Deathroned anche loro due originali e un’altrettanto sorvolabile cover degli S.D.I.. Non sono male, ma il loro thrash germanico (vedi Destruction) affonda un po’ nella melma dell’affollamento di genere.

Disco comunque assolutamente consigliabile per tastare il polso dei fermenti metal estremi sotterranei e per supportare un’etichetta meritevole.