Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MORKOBOT / VANESSA VAN BASTEN, Subsound Split Series #2

Morkobot - Vanessa Van Basten

Lo split tra Morkobot e la risorta Vanessa Van Basten (Morgan Bellini e Stefano Parodi) non dovrei recensirlo. I Morkobot sono un trio (basso, basso, batteria) originale e importante, emerso ormai anni fa e finito a casa Supernatural Cat a costituire un trittico di fenomeni italiani con i Lento e gli Ufomammut. Proprio i tre messaggeri del dio Morkobot si sono resi forse quelli più inafferrabili e irregolari, eppure fruibili. Poi ci sono i Vanessa Van Basten, spariti per un po’, che nello stesso periodo hanno proposto la loro interpretazione personale di Jesu e God Machine (e non solo) e che in album come La Stanza Di Swedenborg hanno saputo trasmettere tanto pur in un’epoca di sovraffollamento mortale nel loro genere (i paragoni con Broadrick erano inevitabili). Questo split dall’artwork favoloso (Bob di Twin Peaks contro il vero Robocop, non il terzo Daft Punk che compare nel remake) serve a capire una differenza importantissima tra i due gruppi: i Morkobot vogliono essere strani, i Vanessa Van Basten sono caduti nella pozione da piccoli (per quanto a momenti suonino un po’ troppo pacificati rispetto a come li ricordavo). La cosa si sente abbastanza pure nei reciproci remix presenti in questo 12’’. Bravi tutti e due, ma s’è capito da che parte sto.