Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MHYSA, Nevaeh

MHYSA, Nevaeh

E. Jane è un’artista multidisciplinare di base a New York che incentra i propri lavori sui concetti di queerness e blackness: all’interno del suo percorso artistico si sovrappongono diverse identità, fra cui quella di MHYSA, “an underground popstar for the cyber resistance”.

La discrasia fra il termine popstar e l’aggettivo underground prende forma nel suo modo di fare musica, una sorta di R&B scarnificato all’osso, puntellato da sequenze di batteria, in cui MHYSA non si esime dal dare sfogo alle sue indubbie, talora eccessivamente esibite, capacità vocali. Nelle 18 tracce di Nevaeh, fuori per Hyperdub, si cerca di rimodellare l’immaginario femminile pervenendo a un’ammaliante e volitiva morbidezza che si incunea su un substrato musicale privo di orpelli: accanto ad alcuni interludi, poco più che miniature per voce e rumori, ci sono composizioni originali improntate a forme impalpabili di seduzione (“Ropeburn”, “Bbygurl”) e riletture: quella di un classico della cultura afroamericana come “When The Saints Go Marching In”(!) e quella del featuring di Lauryn Hill in un pezzo di Nas del 1996.

È pop? È underground? In tempi di effetto coda lunga, quando anche piccolissime produzioni riescono, sgomitando, a farsi largo, valgono ancora tali distinzioni? A voi la decisione…