Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MESARTHIM, The Density Parameter

I Mesarthim, australiani, sono il classico progetto black metal da studio che sceglie l’anonimato. La declinazione del genere è quella più atmosferica e – come nel caso di altro materiale su Avantgarde Music – spaziale, lo si intuisce anche dal nome (quello di una stella), dagli artwork e dai titoli.

Quando l’assetto è questo, di solito il riff si fa texture e la voce è un latrato distante e incomprensibile, soffertissimo, e i Mesarthim seguono la tradizione, nonostante non manchino i frangenti aggressivi. Nemmeno il suono delle tastiere molto avanti nel mix dovrebbe sorprendere, per il semplice fatto che c’è un motivo se a casa abbiamo In The Nightside Eclipse. Il problema è che in The Density Parameter tutta la parte “elettronica” (aggiungiamo un’ipotetica drum machine e pulsazioni di vario tipo) suona molto kitsch, non so quanto volutamente: brutto synth pop proveniente dalla parte brutta degli anni Ottanta, male che vada retrowave buttata un po’ su ma della quale comunque non si comprende la funzione. Molto spesso viene il sospetto che il disco sia una satira sul black à la Deafheaven, ma ascoltando il materiale precedente non si direbbe. Facciamo che non li ho capiti io.