Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MATT ELLIOTT, The Broken Man

The Broken Man

Chi si sente orfano di buone nuove da Richard Youngs (che per produrre produce, ma troppo) troverà in The Broken Man un Matt Elliott che, dopo aver completato la trilogia “Songs” (e aver rispolverato il “manto” Third Eye Foundation), rimane ancora in quei mondi, privandosi di sovrastrutture particolari: nudo, si dà in pasto ai leoni, armato di una sei corde e di una voce grave e colma d’amore da star male. È sempre folk, ma in realtà è davvero un pezzo d’universo a parte, esistente in quanto esistono Matt e la sua voglia di continuare a esplorare le lande degli eroi del fingerpicking e dei crooner morti di vita, senza mediazioni particolari e con piccoli tocchi aggiuntivi. Sette pezzi, sui quali troneggia (e vincerebbe già per il titolo) “If Anyone Tells Me ‘It’s Better To Have Loved And Lost Than To Never Haved Love At All’”, precisa indicazione su quanto la decadenza permei ogni cosa, ma con un messaggio di salvezza… Tra arrangiamenti scheletrici – di quella semplicità che riempie i cuori – talvolta Matt accenna ad altri “generi”: al tango, a qualcosa che ricorda l’Est Europa, al flamenco, mentre sono radi gli interventi altrui (soffiano a tratti leggeri refoli elettrici intarsiati dal pianoforte di Kate Labéque o da fiati e archi arrangiati da Chris Cole). È comunque il caso di scomodare Leonard Cohen, così come di citare quel mega-genere che è “la canzone senza tempo”, che pare così dispersivo e abusato, ma che stavolta calza appieno per indicare in due parole di cosa ribolla il sangue di Matt in The Broken Man. Che brividi.


Tracklist

01. Oh How We Fell
02. Please Please Please
03. Dust Flesh And Bones
04. How To Kill A Rose
05. If Anyone Tells Me “It’s Better To Have Loved And Lost Than To Never Haved Love At All”
06. This Is For
07. The Pain That’s Yet To Come