Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MARTELLO, S/t

MARTELLO, S/t

Cominciamo con le presentazioni: abbiamo già conosciuto Flavio Zanuttini (lo troviamo anche negli Arbe Garbe) grazie alla sua collaborazione con Jestern per l’album sperimentale Le Retour Des Oiseaux. Flavio, trombettista classe 1985, assieme allo stupefacente street artist “Carne”, gestisce l’etichetta Phobos, con la quale al momento ha pubblicato progetti personali: il duo col batterista Fabian Jung e il trio jazzcore battezzato Kick The Kid. I Martello sono un altro suo trio, che ha già ricevuto ottimi responsi dal vivo e che ora batte il suo primo colpo su disco con sette pezzi coi quali chitarra, batteria e tromba cercano nuovi incastri tra jazz ed “heavy music”. Cosa mi è piaciuto: il doom di “Theft” che sfocia nel noir di “Holy Cows Mad Cows”, brani che non hanno nulla da invidiare ai più conosciuti progetti di Bong-ra (rispettivamente a Mount Fuji Doomjazz Corporation e Kilimanjaro Darkjazz Ensemble); “Drumlando” e “Muss”, per la derive psichedeliche inaspettate; il sovrapporsi di re-iterazioni in “Rabbits” e i suoi intermezzi thriller-cosmici. Cosa non mi è piaciuto: le volte in cui Zanuttini è troppo pulitino (vedi il primo brano) e più in generale anche quando gli altri due non affondano il coltello come dovrebbero (penso al quarto episodio).

In conclusione penso che i Martello stiano già facendo bene, ma che possano fare meglio: serve solo un po’ più di Satana nel motore.