Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MARIMBA, What Is Life If You Can’t Be Punched And Then Get A Kiss

Paul Jones e Elia Buletti si sono incontrati a Berlino nel 2013: il primo è cofondatore di Stolen Recordings (Bo Ningen e JEFF The Brotherhood fra gli artisti pubblicati) e membro di Mothership Convention e Cindytalk, il secondo, altresì noto come Delmore Fx e dj Giorgio Gabber, poeta e fondatore dell’etichetta Das Andere Selbst: i due hanno già all’attivo un nastro uscito per l’etichetta di Buletti e la partecipazione a diverse compilation, fra cui il secondo volume di Exotic/Èsotérique della benemerita Artetetra, che si è presa la briga di pubblicare quest’ultimo interessante lavoro.
Marimba muove da un immaginario esotico con quell’approccio molto lo-fi che ha fatto la fortuna di Sublime Frequencies: a differenza della premiata ditta Bishop-Mayet i due però fanno tutto in casa, senza muoversi dalla capitale tedesca. “What Is Life If You Can’t Be Punched And Then Get A Kiss”, titolo che parafrasa il poeta colombiano Romulo Mora Saenz e tradisce la filosofia beffarda del duo, è un taccuino di viaggio mentale, un flusso di coscienza musicale sviluppato attraverso un collage di brevi frammenti – per lo più frutto di improvvisazione – apparentemente sconnessi, esotismo posticcio che fa la spola fra monasteri tibetani, orchestre gamelan, villaggi africani, stazioni radio e sale giochi: in verità non c’è niente di tutto questo, è tutto falso come una banconota da quattro euro e proprio per questo assolutamente significativo. Paul Jones suona principalmente strumenti a corda (chitarra, ukulele, zither, charango) mentre Elia Buletti si occupa dell’elettronica (sampler, synth, registratori e diavolerie varie): accorgimento fondamentale è l’utilizzo di un microfono aperto che “registra la stanza” e rende così l’ascolto assolutamente immersivo, quasi ci trovassimo nel bel mezzo delle stonatissime session da cui il nastro prende forma. “Perfect for a sunset on a dirty shiny beach with margarita and DMT”.