Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

MAKHNO, The Third Season

MAKHNO, The Third Season

Urticante, animalesco, così si presenta The Third Season, seconda prova lunga solista di Paolo Cantù dopo Silo Thinking: l’apertura di “The Book Of The Year” ripesca chitarre arcigne che sanno di rancidi Arab On Radar, e si torna ai Novanta, quelli di un mai sopito orgoglio noise, anche tutto italiano, perché no? Si tratta di un mondo che Paolo ha frequentato sempre da battitore libero, prima coi leggendari Tasaday, e poi in combutta con A Short Apnea, Six Minute War Madness e Uncode Duello. La mattanza rumorosa provocata dalla sua sei corde condiziona l’intero disco, va detto, basta solo che abbiate il coraggio di porre le orecchie su queste basi che sanno di electro-rock deviato, “I Dreamed I Saw Mark P. Last Night”, o sulle diaboliche tentazioni “pop” della storta e cantautorale “Avevo Cose Da Dire” (alla voce l’isterica performance di Federico Ciappini dei Six Minute War Madness), che si perde in grosse pozzanghere di feedback. Sul secondo lato spiccano la marcia elettrica di “Do Not Let The Olive Branch Fall From My Hands”, ma soprattutto la potenza esecutiva della finale “Cerambice”, un blues slabbrato e affascinante, il grado zero della sua musica forse, come Captain Beefheart con le convulsioni, il che è tutto dire, no? Grazie a questo brano risalgono parecchio le quotazioni di un album comunque intrinsecamente onesto, per quanto contenente sonorità piuttosto debitrici di un suono legato a “quel” periodo, mettendo addosso una bella sensazione di “sporco musicale” che non si lava più. Un esempio di coerenza come pochi ce ne sono in giro.