Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LAST AGONY, The Imminent Slaughter

Dopo due demo e un omonimo in sette pollici su Phobia Records, questo 7 maggio i canadesi Last Agony hanno pubblicato per Sentient Ruin il loro full length di debutto. Scatenandoci dentro tutte le loro visioni negative e strazianti di un mondo inquinato, si avvalgono di uno stile personale: una fusione di suoni grezzi della vecchia scuola, che parte dal punk hardcore degli anni Ottanta e si arricchisce di svariate soluzioni che vanno dal thrash al grindcore, al crust punk e al d-beat, lungo le orme di Anti Cimex e Napalm Death degli esordi. The Imminent Slaughter è un concentrato di caos uditivo che, in meno di una ventina di minuti, ci mette davanti a un magma apocalittico costruito su assalti grindcore primordiali, soluzioni thrash nei riff di chitarra e basso, voce pungente e blastbeat tecnico. Otto brani di noise / crust punk grezzo coi quali la band riesce a offrire una quantità elevata di attacchi veloci e brutali in un contesto di tumulto strumentale dove la voce vomita odio e veleno, accompagnata da blastbeat ciclico e scalpitante.

Con il primo singolo “Diabolism” abbiamo un vero e proprio assaggio dell’album grazie ad attacchi devastanti costruiti su riff barbarici, voce aggressiva e blastbeat tecnici e spietati. Anche con l’apripista “The Imminent Slaughter” i Last Agony mostrano i loro punti di forza: assalti spietati d-beat crust, verace versatilità e bravura nell’alternare passaggi groove e innesti grind senza perdere smalto. Forti di una buona produzione e della capacità di scrivere brani prettamente old school, in tracce come “Maniac” e “Hacked To Pieces” – dove si avvicendano riff thrash e assalti grindcore veloci e stimolanti – riescono, a mio avviso, a convincere proprio grazie ad un’efficace poliedricità.

Nient’altro da dire: se il punk hardcore/crust è nei vostri ascolti, non esitate a spingere il play, perché rimarrete, come me, ben impressionati.