Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LO DEV ALM, Radio Jamming

Si direbbe che Daniele Pagliero preferisca agire nell’ombra, caratteristica dei torinesi tra le altre cose, lo dimostra col suo moniker Lo Dev Alm, ma è pure coinvolto, tra i numerosi progetti, in quella interessante e strana creatura chiamata Space Aliens From Outer Space. Radio Jamming è la terza parte di un percorso unitario che, partito nel 1998 con l’esordio Eye/Mouth ep e proseguito nel 2007 con It Is Later Than You Think, mantiene quel che promette: paranoia a iosa. Pagliero si fa aiutare da una delle etichette off per eccellenza del nostro underground, la Setola Di Maiale di Stefano Giust, ma la vera peculiarità è l’assoluta vena aliena del suo moniker, pure rispetto a un catalogo indecifrabile come quello che ospita questo lavoro. Se “Disengaged But Still Harmful”, suonata dal solo Pagliero, è una passeggiata al buio persa tra interferenze e synth al rallentatore, “Post Modern Requiem” è un incubo industrial, ma di quelli lenti ed inesorabili (qui ci sono gli interventi di Julia Kent al violoncello e di Andrea Reali al pianoforte). C’è poi l’angosciante sinfonia di “Jamming Radio Broadcasting”, mentre in chiusura le dissonanze degli archi e dei synth di “Untitled Transmission” sanno di score sinistro adatto a un horror. Tanta carne al fuoco, come si suol dire in certe occasioni. È il caso di sottolinearlo per il disco in questione.