Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

THREE LEGGED RACE, Persuasive Barrier

Persuasive Barrier

Non che grazie a internet non sia possibile arrivarci da soli, ma Robert Beatty è l’uomo dietro a Three Legged Race. Robert ha pure fondato gli Hair Police, trio noise con Mike Connelly, che suona nei più famosi Wolf Eyes. Inoltre realizza molte copertine del giro “trasversale” a cui appartiene, ad esempio quella geniale di Lucifer dei Peaking Lights o quella dell’album appena uscito di Dracula Lewis.

Beatty crea con grande abilità paesaggi sonori policromi e cangianti, cupi (ma non troppo) e bizzarri quanto basta. A volte è più ostico, ma in altri casi alleggerisce tutto con una melodia di synth o abbozzando una punteggiatura ritmica. In un paio di momenti, filtrandosi, Robert prova anche a cantarci su, ma sembra solo un divertissement. Alla fine ci si trova di fronte a qualcosa di spiazzante, che si aggancia a certe stranezze sonore dei Black Dice e del Nate Young solista (altro grafico, altro che lontano dalla band madre “si calma”), ma anche ai Coil e persino agli Autechre (!) di dischi come Confield. Quest’ultimo paragone viene in mente soprattutto (non solo) con le ultime due tracce: “Budgeting Air” è astratta e atonale, al pari di “Permethrin II”, che – pur resa un minimo accessibile da una pseudo-ritmica – è ai confini dell’autismo, per quanto la sua seconda parte sia avvincente in qualche modo perverso.

Un bel rebus. Per capirlo bisognerà aspettare le prossime mosse.

Tracklist

1.1. Traces Of A Wet Crowd
1.2. Permethrin I
1.3. Persuasive Barrier
1.4. Magnetic Bride
2.1. Butter Colored Hallway
2.2. Locked Eyes
2.3. Budgeting Air
2.4. Permethrin II