Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LARSEN, Arrival Vibrate

La band torinese torna dopo l’ep dello scorso anno, l’interessante Tiles, con questa tape uscita, non a caso, proprio per la sezione dedicata alle cassette della Important Records, e nella stessa serie che ha ospitato Caterina Barbieri, Alberto Boccardi, Claudio Rocchetti & Pietro Riparbelli e Maurizio Bianchi.

Arrival Vibrate è un omaggio sincero a un amico che non c’è più: Z’EV (non c’è bisogno di presentazioni). È un lavoro che si divide sostanzialmente tra due poli, uno più evocativo, da cui riemerge l’amore per il minimalismo storico, i Velvet Underground e la drone-music, e quello con gli inserti più violenti, dove la chitarra la fa da padrona: questo passaggio avviene già nella prima parte, intorno al minuto sette circa. Il secondo lato, che contiene la medesima traccia ma rivista/remixata dall’amico John Duncan, non è da meno, tra sezioni dal sapore sacred-rock, dove un organo fa da maestoso contraltare a basso e batteria, e lunghe meditazioni più post-rock: pensate al lento fluire di un fiume che sfocia in un mare calmo ed allo stesso tempo mortifero. Il tutto è catturato dal vivo al Museo Nazionale del Cinema di Torino, ma l’atmosfera è talmente intima e rispettosa della performance che quello che la band sta suonando assomiglia tanto al contenuto di un classico album in studio. Bel colpo.