Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

LAMPIS, Object Shape Description

LAMPIS, Object Shape Description

Marco Lampis ha un passato negli Albero Rovesciato con Francesco Cavaliere e ha pubblicato poche cose con, tra le altre, la Palustre Records di Aldo Becca e la Sturmundrugs, label di Donato Epiro. Da poco ha fatto il suo debutto, usando solo il cognome, con questo album per l’inglese Comsumer Waste, etichetta che ha il vizietto di pubblicare italiani: Luciano Maggiore, Giovanni Lami, Enrico Malatesta.

Object Shape Description consta di sei tracce, tutte piuttosto simili in fondo, dalle quali si evince come l’autore tenga ben presente la lezione armonica dei minimalisti, volgendola però quasi a parossismo, a ritmo veloce e nevrotico, per nulla accomodante. Il suono come fonte dalla quale trarre un senso di infinita inquietudine, un suono talmente penetrante e così spesso fastidioso che verrebbe facile abbandonare il disco dopo soli pochi secondi di ascolto. per dirla come la curatrice Elena Biserna, che ha scritto un testo critico di accompagnamento al disco, si tratta della registrazione di frammenti vocalici asemantici assemblati in loops progressivi o in cluster. E invece, se siete abbastanza abituati ad ascoltare set di noise assurdo, questa sarà per gli ascoltatori più coraggiosi una specie di rigenerante epifania, una delle poche occasioni nella quale trovare rifugio nelle reiterazioni puntillistiche di “Reconstructing-FRONT-side-of-a-Grecian-Urn_Surface_comparison”, o nelle spersonalizzanti (e spossanti, tredici minuti…) ecolalie post-Demetrio Stratos (quello di Cantare La Voce) di “Ergonom-process-auto-alignmentfix-twobusts-Sculpt.”. La descrizione della forma di un oggetto non è mai stata così criptica (e affascinante).

Tracklist

01. A-quarter-section-of-the-geometry-of-Object-Phphph-after-an-added-Normal-predefined-mesh
02. Reconstructing-REAR-side-of-a-Grecian-Urn_depth_comparison
03. Three-points-on-common-location-between-A-and-B_flu_ug_in_cyn_mesh
04. Reconstructing-FRONT-side-of-a-Grecian-Urn_Surface_comparison
05. Ergonom-process-auto-alignmentfix-twobusts-Sculpt.
06. The-lack-of-corresponding-features-on-surface-model_before_the_eyes