Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

KRISTIN HERSH, Possible Dust Clouds

KRISTIN HERSH, Possible Dust Clouds

Ammetto di avere perso l’ultima parte di carriera dell’ex Throwing Muses, erano anni ormai che non ne sentivo più parlare, praticamente da Limbo; solo a dire che quello è un album uscito nel 1996 mi sento vecchio all’istante, ma tant’è. In realtà della chitarrista di Atlanta non si erano affatto perse le tracce, scopro che mi erano passati davanti al naso Wyatt At The Coyote Palace un paio di anni fa e prima ancora una serie di lavori autoprodotti. Questo Possible Dust Clouds segna il suo esordio per l’etichetta inglese Fire Records (in catalogo nomi grossi come Television Personalities, Spacemen 3 e Teenage Fanclub) e onestamente sin dal primo ascolto si capisce bene che è in gran forma, lo dimostra già la grinta della traccia d’apertura, “LAX”, con quella voce graffiante e quel tiro aggressivo, anche se la melodia è in parte telefonata; stesso discorso per la tosta “Fox Point”, cantato fiero, giro di chitarra ruvido ma onestamente stra-sentito. Possible Dust Clouds è un disco certamente fatto con passione, ma questo è un dato oggettivo, difficile avere dubbi sulla sua bravura, è scritto bene e cantato ancora meglio, ma alla fine dei conti sembra il classico compito svolto col giusto mestiere, la formula infatti è sempre la stessa. Magari con uno sforzo maggiore in sede di arrangiamento – la registrazione invece è ottima – il risultato finale sarebbe stato ancora più soddisfacente. Comunque bentornata.